مهدی رضایی ( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

با سلام و ضمن قبولی طاعات و عبادات
احتراماً با توجه به اینکه بنده ترم بعد از رشته حقوق فارغ التحصیل می شوم و الان هم شاغل می باشم در صورتی که درسم تموم شه چه فر صت های شغلی دیگری برام هست .
و اگر از مون وکالت قبول شم ایا دو سال کار آموزی داره این کار آموزی به چه شکلیه - می تونم سر کار فعلیم باشم و اون هم ادامه بدم یا نه .
خواهش می کنم کامل توضیح بدید .


مشاور (آقای سعیدپور)

اگر دوره خدمت سربازی را به اتمام رسانده باشید می توانید در آزمون وکالت و قضاوت که فعلاً هر سال برگزار می شود شرکت نمایید در خصوص فرصت های شغلی دیگر بایستی خودتان به مؤسسات مالی و حقوقی و شرکتها از قبیل قرض الحسنه ها، مؤسسات مالی و اعتباری، کارخانجات، شرکتهای تجاری، بانک رجوع نمایید و در صورت نیاز این ارگانها در آنجا به عنوان مشاور حقوقی به کار خود ادامه دهید. در خصوص قسمت دوم سئوال طبق قانونی که یکی دو سال اخیر در مجلس با عنوان ممنوعیت اشخاص شاغل در شغل دیگر، شما نمی توانید در ارگانی مشغول به کار باشید و حق بیمه دریافت نمایید. و نیز همزمان کارآموز وکالت باشید. البته اگر شغل شما آزاد است و حق بیمه نمی دهید مشکلی در خصوص اشتغال شما به کارآموزی وکالت نمی باشد- مدت کارآموزی وکالت 18 ماه می باشد که در این مدت شما می توانید با قبول وکالت از اشخاص در دادگاه ها دفاع نمایید تنها در این خصوص 2 محدودیت دارد. 1- نمی توانید دفتر تأسیس نمائید. 2- در بعضی از دعاوی نمی توانید وارد شوید.